Jenny Häggblom

2015-06-09
07:04:21

Kost och Facebook!
Jag skall inte säga att jag är varken feminist eller insatt i den politiken, men ibland får jag bara nog. I går och idag läser man medierna och vad ser man, jo hur herrfotbollslandslaget spelade mot Norge i en träningslandskamp. Fait enough om det inte skulle pågå ett fotbolls-VM för damerna i Kanada där Sverige spelade sin första match i turneringen!! Damfotbollen får alldeles för lite utrymme i medierna, och detta var nog nästan droppen! Att se bilder på en sammanbiten Zlatan istället för ett tjejgäng som hade sjukt roligt ute på plan är inte det minsta rättvist - tycker jag! Skämmas medier! Skämmas. 
 
_____________________________________________ x x _________________________________________________
 
Igår jobbade jag på för fullt, stod i receptionen mellan 15-21 under kvällen och innan dess hann jag med att träna en sväng. Passade också på under träningen att återigen tangera mitt eget rekord i marken med 2 reps på 100kg i följd! Superlycklig :) Det mest komiska av allt var att jag fick ryggont av dammsugningen på jobbet och inte marken... 
 
Idag är det högreps på överkroppen som gäller! Jag är supertaggad! Skall bli kul att träna det igen! Det som är det bästa med detta träningsupplägg är att jag kör en övning enbart en gång per vecka så jag hinner längta till att det blir (t.ex.) tisdag igen. 
 
Ikväll är det kost-screening som gäller! Har inte fullt bestämt hur den skall se ut men har en plan på hur det kommer gå till. Det som är min svårighet ikväll är att jag "bara" har 20 minuter med varje person. Normalt sett skulle man vilja ha en timme - men å andra sidan är det just det som är tanken. 
 
På tal om kost och liknande, hjälp gärna till och sprida min facebook-sida (https://www.facebook.com/pages/Jenny-Häggblom-träning-och-motivation/) för där kommer person nummer 150 som gillar att få en kost-screening och kost-upplägg helt kostnadsfritt (antingen online eller i person)!! Nu är vi 112 som gillar, se till att sprida denna sida så att vi når ut till flera personer!!
 
Ha en underbar tisdag, det tänker jag ha!
 
// Jenny 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: