Jenny Häggblom

2015-06-21
08:48:51

Min midsommarhelg
Tjenare! 
 
Det var ett tag sen jag skrev några rader här och jag kände att det var dags att uppdatera er på senaste tiden här i Halmstad :) 
 
Hela den här veckan har vart fylld med jobb. Måndag och tisdag jobbade jag i receptionen, jobbade kväll så var heeelt färdig när jag kom hem. Onsdag och torsdag avlöste sig möten och PT-klienter titt som tätt. Cyklade mellan alla ställen hela tiden, från jobbet hem och vidare till skolan eller sen vidare ner på stan. Det var alltid något. Så när det väl blev tosdag kväll så fick jag äntligen lägga mig ner i soffan och slappa, det var behövligt! En kväll UTAN måsten, utan jobb, utan någonting att tänka på! 
 
Spelade mina första 7 hål på drygt 1,5 år i torsdags med Filiph, spelade dock en korthålsbana men jag spelade i alla fall. Första rundan efter ryggskadan. Teddy var med som sällskap! 
 
Midsommar var för min del som vilken fredag som helst. Jag gjorde inte så mycket mera än skrev uppsats och var hemma. Låg faktiskt i myskläderna hela dagen. Det var väldigt skönt. Även om jag måste arbeta med hjärnan så var det skönt att "bara" vara hemma och civil. Midsommardagen sen blev det träning på Gladius, eftersom IC och Actic var stängda båda två. Jag kommer INTE gå tillbaka till Gladius på ett bra tag. Det är stans "byggar-gym" och alla biffar, dvs anabola killar med finnar och muskler, går dit för att träna. Lilla jag var lite felplaserad under mina bicepscurls med 27 kg på stången (vilket jag tycker är bra men i jämförelse - ingenting). Sen under eftermiddagen satt jag igen med uppsatsen och skrev del 2/3 på bakgrunden. 
 
 
Min midsommar - i uppsatsens tecken...
 
 
... men jag var också hundvakt åt denna bjässe - Bosse. Min kollega/chefs/klients hund. 
 
Idag kommer jag att tvätta och sen kommer jag att skriva del 3/3 på bakgrunden i uppsatsen. Anledningen till att jag sitter med den nu är helt enkelt 2 saker. 1) jag vill bli klar så fort som möjligt för att få något sommarlov och slippa tänka på hela saken och 2) jag hade handledning i onsdags och fick inputs på hur jag skulle skriva för att de skall bli som min examinator vill. Sen går mina handledare på semester snart och då får jag ingen hjälp på flera veckor och sen är det augusti och inlämning. Så det är bara att jobba på nu! Kommer bli många och långa dagar men det är värt det sen, för då får jag sommarlov innan magistern börjar i slutet av augusti. 
 
Nu skall jag återvända ner i hormonerna, bilateral deficit och valgusens värld - på återhörande! 
 
// Jenny

Kommentar:
#1: MAM

Det är bara att grotta ner dig i projektet, som du nu redan börjat göra då!!
Plötsligt är du klar.......
Kramar :)

2015-06-22 @ 19:40:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: