Jenny Häggblom

2010-08-22
00:44:36

Amerikansk hygien
Ännu en dag går mot sitt slut. Fint. Imorse, eller i förmiddags blev det fystest, eller hälsokontroll. Jag passerade utan anmärkningar så jag är frisk som en nötkärna! Så nu är det bara att träna på. Sagt och gjort, på eftermiddagen gick jag ner till RECcenter för att gymma. Blev motionscykel och styrka för min del. Så nu är första riktiga gympasset avklarat! Men jag måste säga att amerikans sjukvård har mycket att lära. Var till sjukhuset här nära för att göra en läkarundersökning, men sköterskorna använde ringar och smycken även fast de tog blod från en. Hoppas min stelkramp är i skick! Gjorde nämnligen en Sickle Cell Trait på oss så det blev ett stick i fingret. Fina plåster fick vi också. Motivet var katten Gustav. Man kände sig som 5 år igen.
Nu har jag just ätit pasta med köttfärs igen, gott och hälsosamt. Diskade just också, det var inte lika gött som det var att äta maten. Måste säga att jag överträffat mig själv vad gäller matlagningen så långt. Nu har jag iofs bara lagat mat 2 gånger, men båda gångerna har det vart sykt gott (som Solveig skulle sagt). Förklarade för henne igår att jag inte äter glass och sötsaker, och då frågade hon om "jag går på slanken". Hallå norge, skall man skratta åt allt ni säger? Slanken? Hohoho!
Nu skall jag fixa mitt schema och sen skall jag kolla in film igen. Är liksom så att man inte gör mycket annat här. Min rumskamrat har ännu inte anlänt heller så jag måste live by my own. Men det är så skönt så!
Ha det bra hemma! Kramar!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: