Jenny Häggblom

2010-08-25
00:09:55

Golfbanan
Back from my first day at the Golf club! Äntligen! Banan såg ut att vara i halvtaskig kondition men vad kan man begära då?! Jo en bana i toppskick, vi är ändå i USA. Men jag gissar att vi måste leva med denna ett tag, tills den tagit sig. Var ganska varmt där, sisådär över 90 grader F vilket är massor i celcius. Så det var lite småsvettigt sådär. Men jag kände inte värmen för jag var överlycklig att få träna igen, det är ändå det jag lever/brinner för!
Okej, jag erkänner Amerika är stort. Väldigt stort. När man körde på motorvägen och kollade åt alla håll var det skyltar, butiker, shoppingcenter, småstäder allt överallt. Men det är coolt. Men jag måste också säga att säkerheten på vägarna är sämre än sämst. Vägarna är dåliga, folk kör som idioter och lastbilschaffissar läser tidningen mitt under färd. Ja jag undrar hur detta kommer sluta. Mitt körkort som jag har fixat kommer knappast användas. Jag vill inte ta livet av mig i onödan.
Skolan kommer döda mig ändå så jag kan ju dö långsamt. Jag kommer inte palla trycket med allt på engelska. Jag är redan spyfärdig på det språket. Och sen en massa professorer som snackar snabbt och otydligt. Aaahhh, tacka vet jag lusse! Alltså en massa geografi, historia, globala frågor och matte på engelska. Jag blir trött bara av att tänka på det. Hur skall jag klara mig?
Ikväll blir det chilla, jag kommer gå ner och äta och handla om en stund. Men först skall jag och duscha. Kommer bli en lång dusch och en lång middag. Sen måste jag ner och handla. Blev ju inte mycket till det igår så. Ost är fortfarande ett problem. Men leksandsknäcke är gott, det är också det enda leksingar är bra på!
Jag måste ursäkta att alla text drar ihop sig. Det är inte meningen men jag kan också säga att jag har Chrome som intrenet och efter att jag fick det drar texten ihop sig till en, men jag försöker göra något åt det så ha lite överseende så länge. Imorgon kommer bilder tror jag. Kanske jag fått en massa stuff då!
Ha det!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: