Jenny Häggblom

2013-02-01
16:15:28

Cykel
Ojdå, missade visst att uppdatera här igår. Men jag var så inne i mitt kemiplugg så jag glömde helt bort att skriva några rader här. Men nu är jag tillbaka.

Igår så hade jag 4 timmar nutrition, och vi gick igenom kemin bakom kolhydrater och vi började även med fetter. Och när jag avser kemi så menar jag kolatomer, väteatomer, syreatomer och hur dessa binder och förhåller sig till varandra rörande tex glukos eller sackaros... Gäsp... Men jag genomled och väl hemma igen efter lunch så blev det plugg på detta och jag fortsatte idag så nu är jag renskriven från igår. Men det är fortfarande frågor som skall svaras på men det löser jag förr eller senare nu i helgen. Har nu redan betat av ett kapitel om jord och överlevnad. Men det är tråkig bok jag har till kursen.

Idag så har jag vart och tränat, men jag har också vart till skolan på en frivillig (för golfarna) föreläsning om reaktionstid och motorisk inlärning. Ganska intressant men inget jag direkt kan koppla till golfen.

Eftermiddagen blev plugg, inte helt otippat kanske. Men jag är trött nu, den här veckan har tagit hårt på mig nu, så det är skönt med helg.

'När jag cyklade hem från skolan idag måsta jag le lite smått. Jag började fundera på det geni som uppfann cykeln. Tänk dig själv. En person A som kommer på och berättar detta till person B om "jag har en bra ide om att sitta på två hjul för att trampa så att de rör sig framåt", tror ni att person B tog A på allvar månne? Det tror inte jag, men å andra sidan är vi idag glada för att cykeln finns till och vi tackar denna person ödmjukast!

Over and out.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: