Jenny Häggblom

2014-12-09
07:49:46

Böj-skillnader -> tips!
I söndags hade jag min böjar dag, och här kommer en liten bild-jämförelse mellan två typer av knäböj. Den vänstra bilder innehåller ett större utslag i knäna och den högra innehåller en mera "sittande" stil. Känslan i den högra bilden är således att "sätta sig ner på en stol" och den vänstra är mera "böj bara". Den som är mera korrekt är den högra bilden! Kom ihåg att känna känslan "sätta sig på en stol"! 
 
 
 
Ni kan också se att min högra fot på den vänstra bilden har lättat lite från underlaget - det är fel! Vikten skall vara mera mot hälen så höger bild är era korrekt. Det man också kan se är att knäna i den högra bilden är mera ovanför fötterna och på vänster bild är knäna framför tårna. 
 
Nu väntar det snart lite skola, mellan 10-12 och sen plugg med Sandra mellan 12-14. Sen är det träning för min del, ett bröst och axelpass står på schemat idag. Ikväll väntar sedan yoga. Men först och främst skall jag skriva ut en artikel, sen skall jag granska den noga och skriva lite likheter/olikheter mellan den och vårt projekt. Så nu väntar det ett par timmar med artikelgranskning. 
 
Solong! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: