Jenny Häggblom

2014-12-12
06:48:27

Senaste laborationen som var 2D och en massa annat
Nu är det så småningom dags för julkalendern, efter det så är det dags att börja bege sig upp mot sjukhuset för läkarbesök och sen snabbt hem för att börja skriva på hemtentan som går mellan 9-15 idag. Sen efter det är det träning tillsammans med Sandra (böjar) som gäller. Kvällen sen tillbringas hemma i soffan! Det kan jag nog vara värd + att det skall storma här ute i knutarna så soffan är ett bra alternativt ikväll känner jag! 
 
Tänkte lägga upp ett par bilder från veckan och veckans sista laboration, som bestod av en 2D analys i ett program som heter Dartfish. Bilderna är mer eller mindre från själva laborations-salen än vad vi egentligen gjorde på själva labben. Men nu får ni en inblick i var jag kommer att genomföra min c-uppsats till största delen. 
 
 
Där inne genom dörren är det en sal till med ännu mera "leksaker" som man kan använda för att testa en persons VO2max, power-utveckling, hoppförmåga och en massa annat!
 
 
Lite klassrumskänsla, men där bakom finns det Monark-cyklar som man kan göra t.ex. Åstrands-test på, eller WIngate-test. Vita fläckarna på golvet mitt i bilden är kraftplattor i golvet som kan registrera force. 
 
Nu skall jag snart börja koka mitt kaffe och så småningom är det som sagt julkalender-dags! :) Sen är det full fart genom denna fredag! På återhörandes!

Kommentar:
#1: MAM

Det måste sägas igen: Vilken fantastisk utbildning och vilka möjligheter ni ges, att lära er så mycket om kroppen och att kunna mäta olika aktiviteter i densamma. Tänk om alla gym-människor hade fått sådana kunskaper som en god grund att jobba vidare ifrån. Det skrämmer att veta att en stor del av de "sakkunniga" i branschen inte är så kunniga, egentligen. Ni får verkligen en bra utgångspunkt i skolan för att kunna hjälpa era kommande kunder med det bästa för att lyckas nå olika mål. Stort grattis till det. Och lycka till med uppsatsen! Kramar :)

2014-12-13 @ 11:10:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: